Syökää itsenne terveiksi

Syökää itsenne terveiksi

 

Oletko tullut ajatelleeksi, että ravinto mitä syöt pitäisi pitää sinut terveenä? (Moni uskoo syövänsä terveelisesti ja hyvin, mutta miksi sitten kuitenkin sairastut?)

 

mansikka-vuohenjuustosalaatti3

 

 Onkohan päässyt käymään niin, että ruoka on lähinnä vatsantäytettä, joka kyllä poistaa näläntunteen, mutta ei riitä pitämään vastustuskykyä yllä. Vuosittaiset flunssat, vatsataudit, yms. eivät kuulu asiaan, jos keho on saanut riittävästi ravinto-, suoja- ja rakennusaineita.
Suoliston kokonaisvaltainen merkitys 
Kokonaan toinen kysymys onkin sitten, onko suolistosi sellaisessa kunnossa, että ravintoaineet joita ruuasta saisit, varmasti imeytyvät.
Laktoosi-intoleranssi, hidas suolen toiminta, vatsan turvotus jne. kertovat siitä, ettei suolistossa kaikki ole kunnossa.

Suolisto on terveyden kehto, mutta myös sairauksien syntypaikka, jos sitä ei hoida oikein, se voi tuhota koko terveyden.

 

DSC023241

 

 

Itse valmistettu levite

Ensin kannattaa luopua teollisesti prosessoitujen öljyjen ja niitä sisältävien tuotteiden, kuten margariinien käytöstä. Levitteen voi valmistaa myös itse. Sata grammaa voita, desi kylmäpuristettua öljyä, desi vettä ja mausteeksi merisuolaa, valkosipulia tai yrttejä.

Rasvat

Rasvat ovat elintärkeitä. Kun syö hyvää rasvaa, elimistössä muodostuu hyviä superhormoneja. Suosi kylmäpuristettuja öljyjä, kalaa, pähkinöitä, siemeniä ja avokadoa. Lisäksi voit ottaa omega-3-rasvahappoja kalaöljyvalmisteista. Ole tarkkana millaisen tuotteen valitset, (Jos haluat tietää turvallisimman ja tehokkaimman, ota yhteyttä.)  Muistathan, että myös aivot tarvitsevat rasvaa. Teollisesti prosessoitu osittain kovetettu kasviöljy, transrasva, aiheuttaa elimistössä tulehdusta. Transrasvaa on muun muassa ranskanperunoissa, donitseissa, kekseissä ja monissa valmisruoissa.

ruokakuva-maaliskuu-2013

 

 

Kuidut

Rasvojen lisäksi kuidut ovat terveellisen ruokavalion perusta, sillä kuitu hoitaa suoliston limakalvoa ja pitää yllä hyvää bakteerikantaa.

Leipä, pasta, riisi ja muut viljatuotteet tulisi syödä aina täysjyväisinä, jolloin niissä on kaikki tärkeät ravintoaineet kuten seleeni, magnesium, sinkki ja b-vitamiinit tallella. Siksi  pakkaus ympäri ja katse tuoteselosteeseen. Tuotteessa on tarpeeksi kuitua, kun sitä on yli 10 grammaa sadassa grammassa tai jos se on yli 50 prosenttisesti täysjyväviljaa. On myös tärkeää, ettei tuotteeseen ole lisätty gluteenia.

Terveellinen ruokavalio suojaa sairauksilta

Kaikki terveydelle tärkeä katoaa prosessoinnissa. Vaalea vilja aiheuttaa ongelmia, joten vältä sitä. Suomalaisten nykypäivän ruokavaliolla ei saavuteta vahvaa immuniteettia. Terveellinen ruokavalio suojaa monilta sairauksilta, masennukseltakin. Vitamiineja voi napata terveellisen ruoan lisäksi purkista:  esim. maitohappobakteereja, C-vitamiinia, calsium-mangnesiumia.

 Terveys on energiaa, elämänvoimaa ja hyvää oloa. Syökää itsenne terveiksi!


 

Jos haluat tietää, mitä kannattaisi suoliston ja muun terveyden eteen tehdä, ota yhteyttä.

Jätä yhteydenottopyyntösi kommenttiboksiin (ei julkaista) tai lähetä se osoitteeseen posti@elamaalahdessa.fi, niin L ottaa sinuun yhteyttä.


 

Teksti: Nim.merk.”elämästä oppinut”

 

Lahtelaiset yritykset huomio!

 

ESITTELE TUOTTEITASI – INFOA JA KERRO TAPAHTUMISTA, TARJOUKSISTA TAI ASIAKASILLOISTA HYVISSÄ AJOIN ETUKÄTEEN – TUO YRITYSTÄSI TUTUKSI.

Meihin voit tutustua täällä   ja yhteystiedot löytyvät täältä.

 

Ota yhteyttä – suunnitellaan yhdessä!

Leave a reply

SEURAA BLOGIA

Yhteistyössä



JAA YSTÄVÄLLE