Opi syömään oikein!

Opi syömään oikein!

Emme ole koskaan olleet niin hyvin syöneitä, mutta niin huonosti ravittuja kuin tänä päivänä.
Painonhallinta on tämän päivän kiireisen  ja stressaantuneen ihmisen haaste tai ehkä juuri siksi.

Ylipaino – mieliteot – väsymys
Ylipaino on tullut kuin varkain ja kohta huomaat olevasi hyvä kaveri verenpaine- ja ehkä kolestrolilääkkeiden kanssa. Tekee makeaa mieli, milloin mistäkin syystä – (ja syitähän löytyy.)
Et jaksa enää työpäivän jälkeen harrastaa liikuntaa ja aloitttaminen tuntuu vaikealta.
”Tulee kesä ja grillikausi, mutta aloitan sitten syksyllä..” (tuntuuko tutulta?)
Jotakin siis pitäis tehdä, kun tulevan kesän lempivaate kiristää (onkohan se  kutistunut pesussa?)
Tässäpä muutama hyvä vinkki näin aluksi.
Ajatellaanpa että istut töissä keskittyneenä ja nenääsi tulvii kahvin tuoksu ja sitten tunnet että pakko saada vaniljapulla (tai kaksi)! Onko tuttua..?
Perunalastut, jääätelö, suklaa jne. erilaiset mieliteot ovat tuttuja useimmille.
Terveellinen ruokavalio_54212218
1. Syö säännöllisesti terveellisiä välipaloja.
Verensokerin romahtaminen saa aikaan tunteen, että on pakko saada jotain syötävää ja mieluummin heti.
Terveelliset välipalat pitävät mieliteot kurissa verensokerin laskiessa. esim. omena, tumma leipäpala/juusto, tuoreita vihanneksia tai hedelmä.
vesilasi
2. Juo vettä
Nestehukka voi saada aikaan keskittymisvaikeuksia ja näin aiheuttaa tarpeen pikaiselle energiaruiskeelle. Kokeile juoda lasi vettä ja katso saatko mieliteot taltutettua. Myös kahvi kuluttaa kehosta C-vitamiinia ja nesteitä, joten vesi kahvin kanssa ei ole huono vaihtoehto.
images-1
3. Poissa silmistä, poissa mielestä.
Älä säilytä makeita tai rasvaisia ruokia kotona tai töissä.
Jos perunalastuja, keksejä tai karkkeja ei ole saatavilla, niin tod.näk. syöt niitä harvemmin.
7478475-verdure-fresche-frutta-e-altri-prodotti-alimentari-isolato
4. Syö proteiinia
Proteiini pitää energiatasosi korkealla ja auttaa vastustamaan makeita tai suolaisia mielitekoja. (proteiinia saat mm. pähkinöistä, raejuustoista, rahkasta, lihasta kalasta jne.)
fruit
5. Miten voit?
 Alakuloisuus, yksinäisyys, masennus saavat helposti aikaan halun syödä epäterveellisiä ruokia.  Yllättävää kyllä, sama toimii myös toisin päin, mutta palkitse  itseäsi mieluummin jollain muulla kuin ruualla, esim. uudet lenkkitossut tai hemmotteluhoito.
Jos olet epätoivoinen tapaus ja mikään ei auta, niin ota ihmeessä mieluummin suklaaseen dipattuja hedelmiä, kuin suklaapatukka tai pähkinöitä perunalastujen sijaan.
 p1868vuhco1tdm15n91jsmf79mpt3
Haluaisitko luopua ylimääräisistä kiloistasi lopullisesti, ilman näläntunnetta, menettämättä lihaksiasi ja jaksaa enemmän? Jos vastasit yhteenkin kyllä, ota yhteyttä ja tule juttelemaan.
Joka tapauksessa kesä tulee, mutta tehdään tästä kesästä vähän kevyempi. Usko pois, se kannattaa!
JÄTÄ YHTEYDENOTTOPYYNTÖ osoitteeseen posti@elamaalahdessa.fi tai jätä viesti/yhteydenottopyyntö kommenttiboksiin (sitä ei julkaista).
 terveellinen_ruokavalio

Teksti: Nim.merk. ”elämästä oppinut”

 

 

Lahtelaiset yritykset huomio!

 

 

 

ESITTELE TUOTTEITASI – INFOA JA KERRO TAPAHTUMISTA, TARJOUKSISTA TAI ASIAKASILLOISTA HYVISSÄ AJOIN ETUKÄTEEN – TUO YRITYSTÄSI TUTUKSI.

 

 

Meihin voit tutustua täällä   ja yhteystiedot löytyvät täältä.

 

 

 

Ota yhteyttä – suunnitellaan yhdessä!

Leave a reply

SEURAA BLOGIA

Yhteistyössä



JAA YSTÄVÄLLE