Liikuntaa kaikille

Liikuntaa kaikille

Tammikuu on tunnetusti kuukausi, jolloin salit ja muut liikuntapaikat pursuavat ihmisistä, jotka haluavat aloittaa ”uuden elämän”. Terveellisemmän ja energisemmän elämän jatkaminen tyssää vain surullisen usein juuri tuohon aloittamiseen eli jaksetaan ehkä helmi-maaliskuulle ja sen jälkeen liikuntakerrat vähenee viikko viikolta tai loppuu kerralla.

Mutta miten muuttaa elämäänsä niin, että ehtisi tai jaksaisi harrastaa viikon aikana yhdestä neljään kertaa liikuntaa? Ja millaista liikuntaa haluaisi harrastaa, mikä kiinnostaa vai onko mitään kiinnostuksen kohdetta?

Kokeile näitä konsteja:

* Kirjaa parin viikon ajan ajankäyttösi. Töissä oloaika, ruuanlaitto ja ruokailu, kodinhoito, tv-katselu, tietokoneella kulutettu aika jne.

* Tutki millaisia liikunta mahdollisuuksia Lahti (tai lähikunnat) tarjoaa (valikoimaa riittää).

* Mieti, mistä asioista voisit luopua tai voisitko muuttaa ajankäyttöäsi jotenkin toisin, jotta saat viikossa tarvittavan ajan pitääksesi itsestäsi huolta.

* Mikäli epäilet, ettet pysty pitämään itseäsi ruodussa ja liikkeelle, suostuttele ystävä tai työkaveri mukaan projektiin… näin kannustatte toinen toisianne, eikä kaverille viitsi aiheuttaa koskaan pettymystä 😉

Lahden kaupungin liikuntapalveluista löydät tietoa TÄÄLTÄ.

Vaihtoehtoja monipuoliseen liikunnan harrastamiseen:

MAKSUTTOMAT tenniskentät TÄÄLTÄ.

Lähiliikuntapaikat TÄÄLTÄ.

Lahden urheilukeskus TÄÄLLÄ.

MAKSUTTOMIA kuntosaleja TÄÄLLÄ.

Lisäksi tulee muistaa, että liikuntaa voi harrastaa vaikkapa tanssien.

Missä (ja mitä)  sinä harrastat Lahdessa (tai lähikunnissa) liikuntaa?

 

 

 

 

 

 

Leave a reply

SEURAA BLOGIA

Yhteistyössä



JAA YSTÄVÄLLE